donderdag 5 december 2013

Pietenproject


Hallo iedereen


Op 3 december was het zo ver, eindelijk mocht ik ook eens een Zwarte Piet spelen. Dit ging door in de Vrije lagere basisschool in Gullegem.
Vroeger zag ik Zwarte Piet en Sinterklaas heel erg graag omdat ik altijd leuke cadeau's kreeg. In de ochtend kregen we de taak om ongezien de school binnen te sluipen. We moesten ons klaar maken in een apart lokaaltje, dit was heel erg leuk. Het leukste was toch wel het maquilleren. We waren volledig zwart, zelf in onze oren. Iedereen hielp elkaar om er als een echte Zwarte Piet uit te zien.

Het echte werk begon. We slopen door de gangen van klas naar klas. De muziek aan, en we vielen binnen. We hadden een vreemde doos mee, aan de hand van die doos volgden er een paar opdrachten. Wanneer alle opdrachten goed verlopen waren, kregen de kinderen wat snoep. Op het einde kleefden we een Zwarte Piet op de deur, zodat de Sint weet waar de flinke kinderen zitten.

Het verloop van de voormiddag verliep heel vlot. De kinderen deden goed mee en alle klassen kregen snoepjes en een sticker. Het was een heel leuke dag, die ik nooit meer zal vergeten en stiekem verlang ik al naar volgend jaar!























Veel leesplezier,
Juf Jill

Geen opmerkingen:

Een reactie posten