donderdag 31 oktober 2013

Knutseltijd

Druk, druk, druk...

Binnen de opleiding kleuteronderwijs hebben we veel opdrachten.
De werkjes die ik het liefste doe zijn de taken van beeldopvoeding. Ik hou ervan om me creatief bezig te houden.

Mijn eerste werkje was "waarnemingstekenen" hierbij moesten we stukken fruit na tekenen. 
Dit was niet zo simpel. Het vraagt veel concentratie om zo precies mogelijk de stukken fruit na te tekenen. Het moeilijkste vond ik de schaduwen zo precies mogelijk te tekenen.

Stukken fruit en schaduw schetsen
Een andere opdracht was "stempelen" of "non-figuratieve composities". We kregen de taak om 10 werkjes te maken. Ik gebruikte verschillende technieken bij ieder werkje. De technieken die ik gebruikte waren een proppapier, een pluimpje, een ballon, mijn vingers, bladeren van de bomen, een kurk, verschillende sponsjes, een stokje van een ijsje en een wattenstaafje.







Een leefomgeving maken van een doos voor een monstertje was nog een andere opdracht van mij. Dit hebben we zelf uit klei moeten maken. Ik werk niet zo graag met natuurklei want na een paar dagen is het al hard en kan je het niet meer veranderen of toch moeilijk. Het moeilijkste aan dit werkje was het monstertje maken. Mijn monstertje is een dinosaurus geworden. De leefomgeving was een heel stuk makkelijker te maken. Ik had op voorhand al nagedacht over het ontwerp. Als ik aan een dinosaurus denk dan denk ik aan tropisch woud en jurassic park. In Jurassic park zitten de dinosaurussen in een heel groot hok. Dus bouwde ik mijn doos om tot een kooi. Ik dacht bij mezelf waarom ook geen tropisch woud in de herfst. Dit vond ik wel leuk te combineren. 

Voor 
Na


Het eind resultaat


Veel leesplezier,
Groetjes juf Jill

woensdag 16 oktober 2013

Voorsmaakje

Muzische opener.

Het schooljaar is nog maar net begonnen en we kregen al een opdracht, een muzische opener voor bereiden en uitvoeren. Iedereen kreeg het verhaal van "Nopjes". Dit verhaal moesten we uitwerken met onze werkgroep. De uitvoering ging door in onze werkplekschool, Vrije lagere basisschool Moorsele. 
Het samenwerken ging heel vlot! De ideeën kwamen heel vlug, vier grote muren en een zwevend dak! Het was een hele leuke belevenis. Toch waren we een beetje zenuwachtig, dat noemen we dan maar gezonde stress! het is fantastisch om je inleven in een ander rolletje en je eventjes helemaal laten gaan. Het is super leuk als de kinderen dan nog eens enthousiast zijn.

Hier kunnen jullie even meegenieten van onze muzische opener.

Onze werkgroep






















Wie graag eens een kijkje zou nemen op de website van de school, dit kan je door hier te klikken.


Doorschuif.

We hebben de kans gekregen om een bezoekje te brengen in een peuterklas, kleuterklas en het eerste leerjaar. We kregen de opdracht om vier kinderen en vier groepen te observeren. Dit was een hele opgave voor iemand die bijna nooit iemand moet observeren. Het was een hele leuke ervaring want we kregen een voorsmaakje van verschillende leeftijden. Ik hielp mee waar ik kon in de klassen. Natuurlijk in het eerste leerjaar is dit al moeilijker dan in het kleuter of het peuter. Het deed mij verlangen naar meer. 

In de peuter klas met Chloë

In de peuter klas met juf Rie

Wie ben ik?

Hallo iedereen.


Eerst en vooral, welkom op mijn blog!



Mijn naam is Jill Deloddere en ik ben woonachtig te Sint-Eloois-Winkel. Momenteel zit ik in mijn eerste jaar werkplekleren kleuteronderwijs in VIVES Kortrijk. Dit houdt in dat we de maandag en de vrijdag les volgen in kortrijk en dinsdag en donderdag zijn we te vinden in de werkplekschool. We zijn op woensdag vrij om aan al onze taken en opdrachten te werken. 
Ik kan mezelf omschrijven als een enthousiast, spontaan en creatief persoon. 
Mijn favoriete bezigheden zijn volleyballen, een namiddag shoppen, een gezellige dag met vriendinnen, van het nachtleven genieten en natuurlijk in de kleuterklas staan!

Via deze blog kunnen jullie doorheen mijn opleiding op de hoogte blijven van al mijn avonturen en ervaringen op de werkplekschool. 
Als u nog vragen hebt over mijn opleiding kan je altijd terecht op de site van de Vives.





Veel plezier op mijn blog.

Lieve groetjes,
Juf Jill