donderdag 31 oktober 2013

Knutseltijd

Druk, druk, druk...

Binnen de opleiding kleuteronderwijs hebben we veel opdrachten.
De werkjes die ik het liefste doe zijn de taken van beeldopvoeding. Ik hou ervan om me creatief bezig te houden.

Mijn eerste werkje was "waarnemingstekenen" hierbij moesten we stukken fruit na tekenen. 
Dit was niet zo simpel. Het vraagt veel concentratie om zo precies mogelijk de stukken fruit na te tekenen. Het moeilijkste vond ik de schaduwen zo precies mogelijk te tekenen.

Stukken fruit en schaduw schetsen
Een andere opdracht was "stempelen" of "non-figuratieve composities". We kregen de taak om 10 werkjes te maken. Ik gebruikte verschillende technieken bij ieder werkje. De technieken die ik gebruikte waren een proppapier, een pluimpje, een ballon, mijn vingers, bladeren van de bomen, een kurk, verschillende sponsjes, een stokje van een ijsje en een wattenstaafje.







Een leefomgeving maken van een doos voor een monstertje was nog een andere opdracht van mij. Dit hebben we zelf uit klei moeten maken. Ik werk niet zo graag met natuurklei want na een paar dagen is het al hard en kan je het niet meer veranderen of toch moeilijk. Het moeilijkste aan dit werkje was het monstertje maken. Mijn monstertje is een dinosaurus geworden. De leefomgeving was een heel stuk makkelijker te maken. Ik had op voorhand al nagedacht over het ontwerp. Als ik aan een dinosaurus denk dan denk ik aan tropisch woud en jurassic park. In Jurassic park zitten de dinosaurussen in een heel groot hok. Dus bouwde ik mijn doos om tot een kooi. Ik dacht bij mezelf waarom ook geen tropisch woud in de herfst. Dit vond ik wel leuk te combineren. 

Voor 
Na


Het eind resultaat


Veel leesplezier,
Groetjes juf Jill

Geen opmerkingen:

Een reactie posten