woensdag 16 oktober 2013

Voorsmaakje

Muzische opener.

Het schooljaar is nog maar net begonnen en we kregen al een opdracht, een muzische opener voor bereiden en uitvoeren. Iedereen kreeg het verhaal van "Nopjes". Dit verhaal moesten we uitwerken met onze werkgroep. De uitvoering ging door in onze werkplekschool, Vrije lagere basisschool Moorsele. 
Het samenwerken ging heel vlot! De ideeën kwamen heel vlug, vier grote muren en een zwevend dak! Het was een hele leuke belevenis. Toch waren we een beetje zenuwachtig, dat noemen we dan maar gezonde stress! het is fantastisch om je inleven in een ander rolletje en je eventjes helemaal laten gaan. Het is super leuk als de kinderen dan nog eens enthousiast zijn.

Hier kunnen jullie even meegenieten van onze muzische opener.

Onze werkgroep






















Wie graag eens een kijkje zou nemen op de website van de school, dit kan je door hier te klikken.


Doorschuif.

We hebben de kans gekregen om een bezoekje te brengen in een peuterklas, kleuterklas en het eerste leerjaar. We kregen de opdracht om vier kinderen en vier groepen te observeren. Dit was een hele opgave voor iemand die bijna nooit iemand moet observeren. Het was een hele leuke ervaring want we kregen een voorsmaakje van verschillende leeftijden. Ik hielp mee waar ik kon in de klassen. Natuurlijk in het eerste leerjaar is dit al moeilijker dan in het kleuter of het peuter. Het deed mij verlangen naar meer. 

In de peuter klas met Chloë

In de peuter klas met juf Rie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten