Hallo iedereen!
Ik heb de opdracht gekregen om een paar muziek instrumenten te maken.
- 2 trommels
- 2 fietsbellen
- 4 schutdoosjes
- 2 bellenkransen
- 20 paar ritmestokjes
- 1 raspinstrument
- 2 paar schuurblokjes
- 1 schellenstok
Deze opdracht deed ik niet zo heel graag. Ik moest nog alles halen om deze instrumenten te maken. Ik sprak af met een medestudente om een paar instrumenten samen te maken. Het was een hele leuke namiddag. Een paar weken later schoot ik dan toch maar in actie om de andere instrumenten te maken. Ik deed alle inkopen en ging aan de slag! Uiteindelijk heb ik alles op tijd kunnen afwerken. Hierbij wil ik ook graag een mijn mama en papa bedanken want zonder hen had ik deze instrumenten zeker niet kunnen maken!
De eerste instrumenten die ik gemaakt heb waren de schutdoosjes en het raspinstrument.
De schutdoosjes heb ik gemaakt van een luciferdoosje, een dikke rol karton, een kinder surprise eitje en een doorzichtig doosje. Ik heb ze gevuld met rijst, strijkparels en duimspijkers. Het raspinstrument hebt ik gemaakt van een flesje daarin heb ik wat verf gedaan (roze en wit) en goed door elkaar geschut.
Dan heb ik mijn ritmestokjes gemaakt. Ik heb een paar stokken bamboe gaan halen en deze mooi in gelijke stoken gezaagd.
Mijn bellenkransen zijn niet echt bellenkransen maar bellenhandschoenen. Ik vond het een origineel idee om bellen aan een handschoen te naaien.
Voor de schuurblokjes te maken heb ik gewoon 4 paar stukken hout genomen en daarop een stuk schuurpapier gekleefd.
Ik heb het schellenraam heel simpel gehouden. Ik had een houtenstok over en heb daar 4 nagels in geslaan. Aan elke nagel heb ik 7 kroonkurken gehangen.
De fietsbellen waren heel snel klaar. Ik nam twee bamboestokken en twee fietsbellen. De fietsbellen deed ik uit elkaar. Met een nagel zat alles vast aan elkaar.
De trommels hield ik tot het laatste. Met bakpapier, behangerslijm en een plastieken bloempot creëerde ik twee trommels.
Veel leesplezier,
Groetjes juf Jill








Geen opmerkingen:
Een reactie posten